با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ انتخاب دانشگاه فرهنگیان برای مدیریت این کرسی ها، تدبیر هوشمندانه است
زیارت عاشورا

خبرگزاری پانا+دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه کرسی یونسکو در دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک افتتاح کرسی یادگیری مادالعمر برای معلمان در دانشگاه فرهنگیان از مساعدت نصیری قیداری رییس کمیسیون ملی یونسکو و اهتمام مهرمحمدی سرپرست در این راستا تقدیر و تشکر کرد.

مهدی نوید ادهم در این مراسم با اشاره به اینکه  این کرسی در دانشگاه فرهنگیان از دو منظر قابل تامل است، گفت: اول، خود آموزش و یادگیری مادام العمر موضوعیت جدی دارد و یک نیاز بین المللی وروز جهانی است.

نوید ادهم ادامه داد: دومین نکته اینکه افتتاح این کرسی در دانشگاه قابل تامل است چه این که انجام چنین پدیده هایی نیاز به زمینه سازی و ایجاد یک فرهنگ مناسب دارد.
وی افزود: اگر فرهنگ جامعه پذیرای یادگیری مادام العمر نباشد آن نوع اقدام به نتیجه نخواهد رسید و اگر پیش فرضمان این باشد که نظام آموزشی از جمله آموزش و پرورش یکی از کارکردهای اصلیش همین کارکرد فرهنگی است در تحقق این طرح ها و برنامه ها می تواند نقش جدی داشته باشد.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: انتخاب دانشگاه فرهنگیان برای مدیریت این کرسی ها،به نظر من یک تدبیر هوشمندانه است و امیدوار هستیم  با توانمندی و ظرفیتی که در شخص مهرمحمدی و این دانشگاه وجود دارد انشاالله نسبت به کرسی های دیگر موجود در کشور اثربخشی و کارایی افزون تری داشته باشد.
وی با تاکید بر ضرورت  نهادینه کردن این اندیشه در جامعه گفت: برای این امر دست کم در سه بخش نیاز به فرهنگ مناسب داریم، اول در بخش سازمان ها. فرهنگ سازمانی دانشگاه و فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش و فرهنگ سازمانی آموزش عالی و نهادهای آموزشی باید پذیرای این تفکر باشند تا بتوانیم موانع فرهنگی موجود را برطرف کنیم.
نوید ادهم از فرهنگ نخبگان جامعه به عنوان سومین بخش نام برد و گفت: فرهنگ نخبگان جامعه باید پذیرای این اندیشه و تفکر باشد، بخش قابل توجهی از نخبگان ما باورمند به یادگیری مادام العمر هستند اما گاهی شاهد هستیم که بلوغ فکری لازم در برخی از اساتید و نخبگان وجود ندارد و به مرحله ای از دانش که می رسند توقف می کنند و این امر استمرار نمی یابد.
وی ادامه داد: بخش سوم فرهنگ عمومی جامعه است که باید پذیرای این تفکر باشد، اگر موانعی که در جامعه ی امروز وجود دارد که در برخی از ضرب المثل ها و مثل ها و شوخی ها متجلی می شود که علم بهتر است یا ثروت، موانعی است که اجازه نمی دهد که طلب دانش، اندیشیدن و پرسش گری در طول عمر استمرار یابد.
نوید ادهم تصریح کرد: اگر دانشگاه قرار است در این عرصه کارگشا باشد، باید در سه حوزه فرهنگی مذکور مطالعه، بررسی و پروژه های تحقیقی داشته باشد و اقدامات جدی را برای رفع موانع فرهنگ و ارتقاء فرهنگی به انجام برساند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نکته قابل توجه دیگر نگاه به پدیده یادگیری مادام العمر از منظر گفتمانی است که امروزه در آموزش و پرورش ساری و جاری است یعنی گفتمان تحول بنیادین در آموزش و پرورش.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: امروز همه قوا در کشور به عرصه آمده آموزش و پرورش امروز ما که کارکرد اصلیش کارکرد آموزشی است به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و زمینه تربیت نسل جوان متناسب با اقتضائات فرهنگی ایرانی و اسلامی فراهم شود، این دگرگونی و این چرخش تحت عنوان تحول بنیادین یاد می شود.
وی ادامه داد:  به پدیده یادگیری مادام العمر بایداز این منظر نگاه کرد و با توجه به مأموریت و کارکرد جدید آموزش و پرورش به آن نگریست و راه کارهایی برای آن پیدا کرد.
نوید ادهم افزود: هدف غایی آموزش و پرورش فراهم آوردن زمینه دستیابی دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه قلمداد و هدف گذاری شده این که شرایطی را در آموزش و پرورش و آموزش عالی و در فرآیند تعلیم و تربیت رقم بزنیم که دانش آموزان  بتوانند در دستیابی به حیات طیبه مبتنی نظام معیار اسلامی و آموزه های اسلامی موفق شوند.
وی خاطر نشان کرد: اگر این چنین به کارکرد آموزش و پرورش نگاه کنیم، معلم به تعبیر آیت اله حسن زاده آملی، تجلی اسم محیی خدا یعنی کسی است که زمینه حیات یابی را فراهم خواهد کرد، معلم کسی است که خودش از حیات طیبه برخوردار است، اندیشه، رفتار، شخصیت و شایستگی های حرفه ای او همه،با این مقیاس سنجیده می شود، فقط توانمندی علمی او کفایت نخواهد کرد. چنین معلمی بی شک یکی از ویژگی هایش یادگیری مادام العمر خواهد بود.
نوید ادهم با اشاره به تمایز مفهوم حیات به طور معمول و ادبیات دینی گفت: در ادبیات دینی حیات امری عمیق تر از زیست و تنفس و تغذیه و ...است، بسیاری از کسانی که نفس نمی کشند اما در اندیشه دینی ما زنده اند همچون شهدا حیات بخشند و حضور دارند.از این منظر معلم حیات بخش، معلمی است که لبیک می گویند به ندای الهی و فرامین الهی را به جان می خرند و آن را در زندگی فردی و اجتماعی جاری می سازند و این حیات را در دانش آموزان و مخاطبان خود جاری می سازد.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: باید معلمی را تربیت کنیم که باورمند عمیق و دقیق و عاطفی به سوی معارف دینی و انتشاردهنده این نوع از تفکر به جامعه باشد.
وی افزود: همچنین این نوع معلم باید اندیشه و ویژگی یادگیری مادام العمر را تسری و گسترش دهد و بر اساس آنچه که در سند آمده معلم باید فکور ، دارای اندیشه تعالی جو و تعالی آفرین و آراسته به فضایل اخلاقی و ...باشد.
نوید ادهم در پایان اظهار امیدواری کرد: دانشگاه فرهنگیان با ظرفیتی که دارد بتواند رسالت اصلی خود را ایفا کند و گفت: ما هم در شورای عالی آموزش و پرورش آماده هستیم تا این اندیشه را تعمیم دهیم و معلمان یادگیرنده مادام العمر تربیت کنیم.

 



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 17 شهريور 1394برچسب:, | 9:17 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |